Testimonio Manju Guillaumes | 25 años

“GAUDEIX I DISFRUTA AL MÀXIM”

Avui ja un mes que estic a fora a Lisboa. Les primeres setmanes estava neguitosa, nerviosa i amb ganes d’investigar Lisboa i Portugal.

Em va costar adaptar-me a la nova aventura, per tema d’allotjament, perquè estem bastant lluny del centre i per les pràctiques.

Les dues setmanes al centre on estic realitzant les pràctiques estava inquieta perquè no sabia què havia de fer, ja que era la primera vegada que feia pràctiques en aquest àmbit, però a mesura ha anat passant el temps ja estic molt més còmode i adaptada. Estic molt contenta amb les meves companyes i companys del treball, es preocupen de mi i a més a més m’ajuden amb tot el que necessito. És gratificant i dur estar en un centre de persones refugiades on cadascú porta una motxilla a sobre. Ara intento separar la feina en el meu temps lliure.

Fins i tot he fet un dinar de feinal i m’han convidat a sopar a casa d’una companya a veure com és la vida d’una família portuguesa.

La convivència de la meva companya i del meu company és molt bona, ens sabem respectar i ens donem suport en cada moment. El que m’agrada molt és què a la nit ens expliquem cadascú com ha anat al seu dia.

El grup general, és a dir, els 5 ens avenim molt: esmorzem, dinem, sopem, juguem a jocs de taula i aprofitem els caps de setmana a visitar Lisboa.

Durant un mes vaig aprendre molt a les classes: fèiem una hora i mitja gramàtica i una altra hora i mitja de comunicació. Les professores eren molt simpàtiques i sabien ensenyar. Fins i tot m’hagués agradat continuar: era una rutina que m’agradava.

Ara ja estic molt més adaptada en el món portuguès, no paro d’investigar Portugal, a vegades ho faig sola perquè era també un dels reptes que buscava jo amb aquest projecte: poder realitzar activitats per mi sola. Estic coneixent gent de tot arreu gràcies els “Speakings” que m’apunto cada setmana i això fa que quedi amb altra gent. Alhora estic aprenent anglès i portuguès

Per mi aquesta experiència m'està ensenyant que si vols aconseguir una cosa t’has d’espavilar per tu sola i investigar al màxim i  gaudir que la vida són quatre dies.

Manju Guillaumes